O czym przedsiębiorca będzie musiał poinformować konsumenta?

Dodano: 24 maja 2014

W poprzednim wpisie poruszyłem kwestie dotyczące prawa konsumenta do odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Dzisiaj także pozostanę przy branży e-commerce w obrocie konsumenckim.

Świadomi konsumenci oraz przedsiębiorcy powinni wiedzieć, że z dniem wejścia w życie ustawy o prawach konsumenta (przyjętej kilka dni temu przez Senat), ci drudzy zostaną obciążeni dodatkowymi obowiązkami informacyjnymi. Będą one identyczne, bez względu na to czy umowa zostanie zawarta poza lokalem przedsiębiorstwa, czy na odległość, a w każdym razie będzie ich zdecydowanie więcej niż obecnie.

Prowadzący sklep internetowy będzie zobowiązany, między innymi, podać adres e-mail do kontaktów z konsumentami, ale nie będzie musiał już podawać numeru telefonu, chyba że a) będzie posiadał telefon, b) będzie on udostępniony do kontaktów z konsumentami.

Jestem ciekaw jaki będzie odzew konsumentów. Z jednej strony można sobie wyobrazić sytuację, że brak możliwości kontaktu telefonicznego podważa w jakiś sposób wiarygodność sprzedawcy. Dzwonimy, wyjaśniamy, sprawa może być już załatwiona i mamy problem z głowy.

Natomiast z drugiej strony, w związku z tak intensywnym rozwojem innych możliwości porozumiewania się na odległość… czy telefon jest jeszcze niezbędny? Oby e-maile były często czytane, a zawartość folderu SPAM weryfikowana.

Podsumowując, w każdym razie, to przedsiębiorca będzie musiał wykazać, że spełnił ciążące na nim obowiązki informacyjne względem konsumenta.


Komentarze dla tego wpisu są wyłączone.

« Powróć do listy artykułów