Kilka słów na temat odstąpienia od umowy pod rządami nowej ustawy o prawach konsumenta

Dodano: 14 maja 2014

Często robię zakupy przez Internet i właściwie, jeżeli mam wybrać e-zakupy czy sklep tradycyjny, zdecydowanie wybieram to pierwsze. Kilka raz zdarzyło mi się zwrócić zamówiony towar i nie było z tym szczególnych problemów. Jednakże nadchodzące zmiany wyglądają zdecydowanie korzystniej dla konsumentów, niż obecne uregulowania.

W ustawie o prawach konsumenta, która najpewniej wejdzie w życie z początkiem 2015 r. zostanie kompleksowo uregulowane prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość oraz poza lokalem przedsiębiorstwa.

W tych sytuacjach konsumenci zyskają, zamiast obecnego 10-dniowego uzyskają, 14-dniowy termin na odstąpienie od umowy. Prawo to zostanie dodatkowo wzmocnione, jeżeli konsument nie zostanie o tej możliwości poinformowany, wówczas okres 14-dniowy zostanie znacznie wydłużony.

Konieczne będzie wysłanie do sprzedawcy stosownego oświadczenia, że od umowy odstępujemy, a po wykonaniu tej czynności będziemy mieli kolejne 14 dni na odesłanie do przedsiębiorcy zakupionej rzeczy.

Od dnia otrzymania naszego oświadczenia, przedsiębiorca będzie miał 14 dni na zwrotu konsumentowi wszystkich dokonanych płatności. Zasadniczo nastąpi to w takiej samej formie, w jakiej konsument dokonał zapłaty. Zwrócone zostaną także koszty dostawy do konsumenta.

Powinniśmy pamiętać, ze zawarcie umowy w „tradycyjny” sposób nie da możliwości do odstąpienia od umowy, chyba ze sam sprzedawca wyrazi swoją dobrą wolę i uzna nasze odstąpienie.


Komentarze dla tego wpisu są wyłączone.

« Powróć do listy artykułów