Jak zareklamować wadliwy towar – krótka instrukcja.

Dodano: 1 października 2014

Dosyć często spotykam się z sytuacją, że konsumenci nie znają swoich praw, a jednocześnie przedsiębiorcy także mają trudności z rozpoznawaniem uzasadnionych roszczeń reklamacyjnych. Dodatkowo, wchodząca w grudniu tego roku ustawa o prawach konsumenta może sprawić pewne trudności, zwłaszcza gdy towar został zakupiony w obecnym stanie prawnym, a będzie reklamowany, gdy ta ustawa przestanie obowiązywać.

Poniżej przedstawiam przykładowy i jednocześnie standardowy model przebiegu reklamacji.

W swojej praktyce miałem okazję napotkać sprzedawcę , który dość swobodnie podchodził do tematu reklamacji. Konsumentka zgłaszała reklamację i żądała wymiany towaru na nowy, a sprzedawca (rozpoznawalna sieć odzieżowa) samodzielnie wybierał, jak uczyni zadość konsumentce, czyli naprawi jej towar, który do naprawy się nie nadawał. Drodzy sprzedawcy, gorąca prośba, nie róbcie tak. :)

Jak będzie po nowemu, czyli od 25 grudnia 2014?

Trudności, o których wspomniałem na początku wpisu mogą przejawiać się np. w niezrozumieniu zasady okresu przejściowego. Będzie mogło się to przejawiać w błędnym stosowaniu nowych regulacji do umów zawartych przed ich wejściem w życie lub odwrotnie.
Nowe zasady reklamowania towaru przez konsumentów niewątpliwie dają im lepszą ochronę. Przede wszystkim dłuższe domniemanie wadliwości towaru w momencie jego zakupu oraz prawo skorzystania z odstąpienia od umowy już na samym początku procesu reklamacji umacniają pozycję konsumentów na rynku.


Komentarze dla tego wpisu są wyłączone.

« Powróć do listy artykułów